2019年3月10日星期日

紐西蘭大眼雞(Alfonsino) 之一魚三味




紐西蘭大眼雞(Alfonsino )之一魚三味

琴日喺超市又見到呢種金目鯛,雖是冰鮮,但其新鮮度確令我無法唔買!

之前有谷友問我食後報告

而家就同大家講下,我覺得吃呢種魚一定要大大條,最好要一公斤以上,否則啲肉不夠厚吃起刺身就不過癮了;仲有,就係因為她的「內臓六腑」大,如果唔夠大條,根本係冇乜肉食!
琴晚,我只用了半條做魚生,而另外半條,哈哈,其實係一買返嚟就急不及待起肉煎咗嚟食,而剩下的魚下欄嘢便滾了個很正很正的湯,有番茄薯仔,特別之處係煲好後隔渣,將部分的番茄薯仔放回,用大湯匙與湯水壓勻使之有綿口感覺,最後到飲的時候,煲滾再下菠菜,這就是我個人的《菠菜魚周打湯》了。

要怎麼形容這魚?

刺身十分鮮美,口感跟之前吃過的𩶘魚很相近,都是有少少爽脆,至於煎吃的又如何?係完全沒有腥味兼嫩口多汁。而那個湯又點呀?唔識講,總之就好飲到可以連喝三碗這麼多!


33 則留言:

  1. 大眼雞一向都係煎,原來可以做魚生嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實我都唔肯定呢種魚是否香港人吃的大眼雞,因為呢種係深海魚,而且,大眼雞要剝皮吃而佢就唔使!

      刪除
  2. 紐西蘭大眼雞擁有豐厚身栽、色澤鮮豔,明目、裂咀微笑,宛若美少女,難怪令如心著迷咁,我也被吸引著。

    回覆刪除
    回覆
    1. 你可以做傳銷喇… 平平無奇都可以變成玲瓏浮得,美艷動人,你太有才了!哈哈…

      刪除
  3. 應該不是香港的大眼雞,因為香港的不能做刺身,一定要熟透才可吃。

    回覆刪除
  4. 咁條魚隻眼又真係幾大GE=P

    回覆刪除
    回覆
    1. 如果眼唔夠大,我又點會叫佢做紐西蘭大眼雞!

      刪除
  5. 嘩,咁大條,應該唔係大眼雞,做到三味都好抵噃!

    回覆刪除
  6. 我細路仔時,大家叫佢剝皮魚。當年屬廉價魚,阿媽好中意買來剝皮煲湯,鮮甜,煲好後整條放上碟,當多碟餸,醮鼓油吃,肉「鞋」,後來阿媽學來一招,先將魚煎過才煲,湯水會出現一層奶白,湯味更美。
    以前有較多街坊潮州食店,賣的又多是剝皮魚,不同場合,大家改叫大眼雞。我偶然入街市,見今日的大眼雞不算便宜,隨便四五十蚊條,煲得湯來還要買其他餸菜,煮一餐都唔平。
    如心兄那條大眼雞可以不用剝皮,如網友所言,跟香港的好像不是同一種了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 查維基【Alfonsino】,原來稱十指金眼鯛:
      https://bit.ly/2EX0VvQ

      香港的剝皮魚/大眼雞,稱大眼鯛,又叫短尾大眼鯛、紅目鰱、木綿魚。
      https://bit.ly/2VPKZlC

      兩種都係鯛魚,細看至少兩大分別:
      十指金眼鯛的背鰭,底窄而鰭高揚,尾鰭大分叉;
      大眼鯛的背鰭,底寬長而鰭矮短,尾鰭分叉很小而齊平。

      刪除
    2. 貴兄:
      我曾上網睇到介紹,好似又係維基,說鯛魚即係鱲魚,但我就認為金目鯛唔係,因為從外到內都盡不相似…還有,就是海域不同,我post 的那條,肉質略帶偏紅,這可和日本的又不一樣!
      至於為何木綿魚賣得那麼貴,我就不得其解(我覺得麻麻好食,而且肉身也嚡口),貴兄說的四五十元一條,可能只是條小魚兒,有網友告知依家價就已五、六元一両…
      亦有谷友說,尾鰭分叉叫燕尾,是公,味濃,雖不及平尾的乸好吃,但卻多人選公吃,就是因爲有濃濃的魚味!

      刪除
    3. 查維基【鯛科】,過百的分類。
      https://bit.ly/2O2kUNK

      但又話,「關於市面上所謂的鯛魚,請見正鯛」,「正鯛」(真鯛)內文,又說俗稱「……嘉鱲(臘)、沙鱲、紅鱲、赤鱲」。
      https://bit.ly/2Cc0f4m

      咁鯛魚即係鱲魚?我都搞唔清。不過看「正鯛」的圖,絕對沒有Alfonsino或香港大眼雞的「超大眼」。

      YouTube上搵到金目鯛(Kinmedai),即係(十指)金眼鯛(Alfonsino)如何做成魚生。如果片中魚確定就係如心兄吃的那種,咁皮身肯定不是香港的大眼雞(木綿魚)了。
      “Preparing Kinmedai (Alfonsino) for sushi/ sashimi”
      https://youtu.be/S2_s-ExGG8s

      四五十元一條的大眼雞,是兩三年前價錢,不計頭尾,魚身大約成人手掌長,這是我居所附近的街市所見,好似無見更大的,再大的可能要去大型超市找。

      又,木綿魚雖分公乸,公的尾鰭兩端略尖出,但鰭身仍是有一幅扇面;金目鯛則無扇面,是偏長的分叉鰭,這是我前帖的意思。我是暫且看圖判斷,或許也有扇面尾鰭的金目鯛未給我發現。

      刪除
    4. 謝謝貴兄再一次詳細的解讀…

      刪除
  7. 驟眼睇,同本港啲大眼雞沒有分別,可能係同一家族。但依家食魚生安唔安全呢?我朋友嘅侄仔喺美國負責劏吞拿,佢話吞拿雖然係深海魚,但好多肚裡都有蟲,叫我哋千祈唔好食添!

    回覆刪除
    回覆
    1. 講起深海魚都有蟲害,我想這個真的會刺激了售價,而家我這邊的三文魚便已升價了很多。另外,這裡也有一種叫 “ling ”的魚,我知香港很多酒樓或酒店都會用它,因魚塊吃起來很滑兼彈口,有點像石斑,但是,這種魚的腩位差不多全都有蟲(不很多),這已是公開的秘密,就是…不知為何仍有人去買。同時,這種魚的魚鰾很貴,曬乾了如好的及大塊便要賣數百紐元一公斤,甚至會過千元也有!

      刪除
  8. 哇,一定好好味!我最中意飲魚湯!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我想飲魚湯很容易,因為有朋友是賣魚的,問他攞些魚骨腩頭就可以煲了!

      刪除
  9. 是否所有深海魚都可作魚生? 紐西蘭海水較潔淨,可能那裡的魚類不會受太多感染,不會有太多蟲。
    另外我想說的是,條魚的眼睛確是又大又圓😆

    回覆刪除
    回覆
    1. 是否深海魚可以作魚生?這個我就不清楚了,但也因如此,受汚染自然少,吃起來也會放心!
      這條魚有一對大眼睛,初看時感到好似不甚匹配,所以到而家我至敢買來吃,哈哈,見笑了!

      刪除
  10. 我們家鄉魚塘多,很多人都喜歡吃鯇魚的魚生,不過,個人不太喜歡吃生冷的飲食,
    香港的木棉魚越賣越貴,已經少人買,在魚檔也不多見了。

    回覆刪除
    回覆
    1. 以前,年輕時我就從沒想過要吃魚生,因為我認為或覺得…生的食物怎麼可吃,即使那時候七彩魚生那樣出名。後來是因為吃過生蠔,三文魚之後……嘻嘻!

      刪除
  11. 如心兄,今天的清真寺大屠殺是否發生在你居住的地方?

    回覆刪除
    回覆
    1. 我住在北島,同恐襲地方的基督城相去很遠…
      謝謝你啊,你真有心!

      刪除
    2. 世界上有不少狂人,濫殺無辜,所以真的要小心,尤其是在公開場合,。最令人憂慮的,就是一些宗教狂熱份子,會借機進行報復。

      刪除
    3. 其實不單止宗教狂熱分子,好多政治取向不同者,都會互相廝殺得好厲害,根本就如像戰場,我想也沒多大分別呢!

      刪除
    4. 宗教係,政治係,商場都係,愛情亦係……
      宗、政、商一般表現出來是群毆;愛情則多是幾角戀或單打獨鬥,新聞不時有報導,爭女爭仔而殺人。其實生活諸多範疇都在或攻或防的戰場裏,所謂一粒老鼠屎弄壞一煲粥,只要群體裏出現一位「強人」,要麼你做佢奴隸,要麼你推翻佢。除非個人是孤島(但無可能),否則成世人不可能都在風花雪月裏避世。法國哲人沙特(Sartre)語:別人都是地獄。

      刪除
  12. 金目鯛即係大眼雞魚?

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖然相似,但應該不是。
      而兩者最大的分別,金目鯛的皮不需要剝。

      刪除
  13. 人D教我睇冰鮮魚, 睇眼仔碌碌就係新鮮, 是這樣嗎? 如心兄。
    我也有此同感, 一定要買大條先多肉好。
    今晚我買左三條手巴掌大少少的倉魚, 一個人吃曬哈哈!

    回覆刪除
    回覆
    1. 我揀魚都同大多人一樣,除了眼睛碌碌剔透晶瑩,仲要看看魚鰓色澤是否鮮紅…
      哈哈…聽你咁講原來你係隻大貓!

      刪除