2019年3月19日星期二

閒話家常爆爆料@港人熟悉的“羅宋湯Borsch”(一)








閒話家常爆爆料@港人熟悉的“羅宋湯Borsch”(一)

如果用以下的題目做一個這樣的民調:「香港人最熟悉的和最喜愛的是甚麼西式餐湯?」
我相信答案一定會是《羅宋湯》。
從十多歲起,每次行經一些西餐廳時(那時好像還未有甚麽港式茶餐廳),在門外展示出來的套餐餐牌,一定會寫著“羅宋湯”或“是日餐湯”,由於“是日餐湯”除在一些知名的餐廳食肆外,大多都做得不好,間接便成了「強逼性選擇」;時至今日,差不多所有茶餐廳、快餐連鎖店、或一些港式餐廳,這道湯已成為基本菜式,如沒有得供應反而覺得「奇怪耶你」!
反之,在眾多知名高級的西餐廳裡,偏偏就沒有這道湯譜。這湯是地地道道的港人口味,在香港已扎根了幾十年,懂得烹煮高級菜的廚師,並不一定會做得更好,《羅宋湯》就等同歌神許冠傑的歌曲一樣,是代表大部份港人的草根情懷!只要一進餐廳,就很自然會點選這道湯了……
做這款湯並不難人,要有耐心,煮的時間頗長(約兩個多小時),若想發揮更佳的效果,不妨待煮好後隔日飲用,湯味會變得更濃郁,更芳香醇美。因此,有些餐廳做法是將新做的湯加入剩餘的舊湯混入使用,每日如是的傳續下去,那厚重的味道便能得以保留,再沒有新舊之別。
另外還有一種做法,是先做好湯膽(用油爆香紅蘿蔔、洋蔥、西芹,再加入蒜蓉、茄膏一同炒至軟身後盛起備用。),當舊湯用得七七八八時,便加入適量的湯膽,同時將牛骨湯加至湯煲的三份二深度,待滾起後分先後放入其餘湯料,既可縮短烹調時間,而且仍可保留舊有的湯味,這真是一舉兩得妙法,爽!

PS:下一篇我會詳述羅宋湯的製法與份量。

很想知道有沒有人話我煩,一個勁兒都把這個湯開寫了幾個帖子?

30 則留言:

  1. 唔煩 !
    我做第一個觀眾, 由頭場睇到尾場 !
    謝謝分享!

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝捧場欣賞,你真的是最棒的支持者…

      刪除
  2. 以前有間餐廳叫椰林閣,嗰度啲羅宋湯美味香濃,但自椰林閣結業後,我去過其他餐廳,但已經揾唔番嗰種水準。

    回覆刪除
    回覆
    1. 椰林閣我都有聽過,是港式著名餐廳,但我已忘記了它在那?真的,舊式的餐廳煮的東西大多都比較傳統!

      刪除
  3. 夠大煲,太好了,可以至少連續兩晚都享受到!我愛羅宋湯。

    回覆刪除
    回覆
    1. 哈哈,說得對,每次我煲這款湯,我都一定先裝滿兩個雪糕盒,放在冰箱裹,否則還不知要喝多少天呢?

      刪除
  4. 以前港式茶餐廳叫冰室。
    睇你做唔煩,自己做就煩,哈哈。

    回覆刪除
  5. 自小就喝媽媽煲的ABC湯。湯料有荷蘭薯,紅蘿蔔,洋蔥頭,雞骨雞腳,胡椒粒。你有喝過嗎?

    回覆刪除
    回覆
    1. 你這個湯,我媽沒煮過!
      記得最多的是我們叫的中式羅宋,有薯仔,番茄,和去肉店買些牛肉碎…

      刪除
  6. 回覆
    1. 所以大多數像我咁上下年紀的港人都喜歡…

      刪除
  7. 我都好中意飲羅宋湯,你既咁多料,一定好味!

    回覆刪除
  8. 我都整過羅宋湯, 但好似無你咁多料, 我又可以參考你做法了。
    謝謝分享。

    回覆刪除
    回覆
    1. 謝謝你的分享,我敢信我這個湯是較接近傳統的港式做法!

      刪除
  9. 羅宋湯應該係最普通容易嘅湯水,但材料同份量不同,每人做出的味道可以相差幾大...

    回覆刪除
    回覆
    1. 雖是每個人喜愛不同,但餐廳喝到味道大多都一樣,這就我所說的港式……

      刪除
  10. 餐廳的羅宋湯,也有好味同唔好味,味道夠濃好重要,有些餐廳做到很淡的味道,令人失望!

    回覆刪除
    回覆
    1. 唔好味就只有兩種,一係啱啱煮好未入味唔夠濃,二就係湯底唔好!

      刪除
  11. 羅宋湯好多地方都有,但我估唔係間間好似你幅相咁足料。

    回覆刪除
    回覆
    1. 要煮得好,餐廳就一定要學我的落料法,否則一飲就知!

      刪除
  12. 有時最普通的湯,都唔易煮得好飲,不過相信都難不到恕兄…
    而中式湯水,相信最為人熟悉該是:青紅蘿蔔湯…哈哈

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實類似羅宋湯的中式湯水就大把人煲!
      我細個時候都唔知飲過幾多,就係番茄薯仔煲牛肉碎(係肉枱下欄,買會便宜好多),又或用來煲魚湯,味道真係好好!

      刪除
  13. 唔覺得你煩,只係覺得你好犀利。只係一樣羅宋湯都研究得咁深入咁仔細,真係服你。

    回覆刪除
    回覆
    1. 而家的帖子,如果是長篇大論就多數冇人睇,又或會說太厭煩了…謝謝你的了分享呀!

      刪除